\
\
Als dank voor hun inzet bij de Herfst tinten rit zijn er op zaterdag 14 november 2015 , namens alle MX-5 club leden collages gebracht naar het Cabrio centrum Nederland in Vaassen en naar D.J. Gerritsen Auto’s in Apeldoorn. Beide heren waren blij verrast met deze geste van onze club. De collages hebben inmiddels een mooie plaats gekregen en de eigenaren hebben nu de mogelijkheid om naar onze club te verwijzen. Een win-win situatie waar we als club erg blij mee zijn.
Start herfst tinten rit 2015 bij Cabrio centrum Nederland.
Tegen 10.00 uur begon de parkeerplaats bij Cabrio centrum Nederland behoorlijk vol te lopen. De eerste cabrio’s moesten al buiten het hek geparkeerd worden. Binnen werd iedereen met koffie en gebak onthaald en was het erg gezellig rond de sta tafels tussen de vele cabrio’s.
Bij ‘open rijden’ gaat het om beleving.
Donderdag 25 maar 2010, dagblad de Stentor.
Keizer (45) van Cabrio centrum Nederland hoeft niet lang na te denken over het antwoord op de vraag wat voor soort mensen in een cabrio rijden. “’t Zijn allemaal leuke mensen”, zegt hij. “Niet chagrijnig. Dat is ook niet nodig, want een cabrio is, hoe je het bekijkt, toch een vorm van luxe.”
Hij schat dat negentig procent van de tweedehands cabrio’s die hij verkoopt vanuit z’n spiksplinternieuwe bedrijfshal op het Vaassense bedrijventerrein Eekterveld tweede auto’s zijn, die meestal worden gebruikt voor korte pleziertochtjes dichtbij huis. Met de ‘gewone’ auto worden de lange afstanden overbrugd.
“Open rijden is beleving”, stelt Keizer.
De wind door je haren voelen, omhoog blikken en de hemel boven je zien, de zon op je huid voelen, de vogeltjes horen fluiten, geeft toch een andere dimensie aan het op de weg zitten dan in een ‘gesloten’ auto.
De Golf III en IV cabriolet, die gemaakt werd tussen 1997 en 2002, was de onbetwiste topper. Keizer, schat dat hij er in de loop van de jaren wel duizend van heeft verkocht.
Nu lopen vooral de Mercedes SLK, de BMW Z4 en de Mazda MX5 goed, temeer omdat de prijsklasse waarin ze in Vaassen te koop worden aangeboden, aantrekkelijk is: globaal tussen de acht en twintig mille. “Wassen, poetsen, keuren en neerzetten”, is Keizers beleid altijd geweest. Dat wil zeggen dat hij alleen auto’s koopt die goed en rijklaar zijn en waaraan geen grote dingen hoeven te gebeuren. Auto’s worden met nieuwe APK, onderhoudsbeurt en garantie afgeleverd.
In Vaassen, waar hij sinds december 2009 is gevestigd, heeft hij een deel van zijn bedrijfspand, dat ruimte biedt aan zo’n zestig sportieve auto’s, verhuurd aan Van Eek Auto’s , een bedrijf dat onderhoud en reparatie in het pakket heeft. Tussen de ondernemers is sprake van kruisbestuiving. Als een cabriolet een afleveringsbeurt moet hebben of er moet een nieuwe accu in gebeurt dat bij Van Eek.
Dat zijn verkoop seizoensgebonden is valt heel erg mee. Dankzij internet – het leeuwendeel van de verkoop speelt zich daar inmiddels op af – shoppen mensen in de wintermaanden ook gewoon door. De winterdip in Keizers branche valt dus alleszins mee.
“Weet je wat het is”, zegt hij, “’s winters rij je in gedachten naar de lente toe.”